tisdag 10 maj 2011

Här är jag

Inga ursäkter är goda nog för att inte uppdatera bloggen. Livet har tagit en fantastisk vändning. Nu när fotbollssäsongen är över finns det helt plötsligt tid för annat. Efter college hänger jag vid poolen. Jag går ut och joggar på eftermiddagen (!!!) och pluggar på kvällen. Okej, det är iallfall vad som händer nu dom sista veckorna på skolterminen.

Vad jag faktiskt har gjort istället för att gå på fotbollsträningar är att hänga runt mycket i baren med Ximel. Det har varit fantastiskt roligt och vissa kvällar har lett till att vi gått vidare till grabbarna grus och kanske haft lite för svårt att gå upp på morgonen för att gå till college. Lite smygstart på sommarlovet...

Pallat vattenmeloner har vi gjort också. Och stiftat nya bekantskaper. Sol o bad behöver jag ju inte ens tala om att det finns på har-gjort-listan för det förstår ni ju. Men så, reality hits me. Så här ser mitt liv ut just nu:

Min datorskärm är uppdelad i fyra delar. På dem jobbar jag på ett av mina projekt. Jag designar en utemöbel. Jag vägrar göra ett bord med fyra stolar eller något annat "vanligt" och tänker mig istället en funktionell skulptur. Det är alltså en 8 meter lång, 2,80 meter hög skulptur med tre "armar" längs marken i 40 centimeters höjd som man kan sitta på. Jag tänker mig den ståendes i Hyde Park eller något annat stort öppet ställe där allmänheten kan njuta av dess former och bara sitta ner och ta det lungt en stund.



Detta är bara början på min 3D ritning men jag hoppas att den kommer att se ut precis så cool som den gör i min sketchbok.

Dags att återgå...


(((Over and Out)))

Inga kommentarer: