lördag 8 oktober 2011

2 lördagar

Förra lördagen var första gången på cirka fem månader som jag hade jeans på mig! Och tur det, för det börjar bli kyligt här på Cypern och jag älskar det!! Lite mer om förra lördagen; Jag, Natta och Dora gick till Liquid och drack lite bärs och tjötade. Det var kul! Jag och Natta har som ni kanske märkt inte umgåtts alls i sommar utav olika anledningar. Så detta var en fin reunion... =)

Me and my bärs

Efter Liquid gick vi vidare till Abacus. En restaurang i Napa som fick sig en total renovering innan säsongen drog igång och där vår vän Anna jobbar. En bärs där innan vi drog vidare för en till bärs på Rock Garden.

Chilling at Abacus.

Idag är det lördag igen. Det firades med att åka till Nicosia med Natta och kolla lite affärer. Och givetvis, käka köttbullar på IKEA. Här är våra fina "titta-vi-bor-på-cypern-men-kan-ändå-käka-köttbullar-på-ikea-bilder". Nu undrar jag bara varför det ser ut som om våra kroppar är pyttesmå och våra huvuden är gigantiska? Big headed girls I say!



Shoppingen då. jag köpte mig en pälsväst. Fuskpäls. I love it. Very glamour! För vi vet ju hur glamorös jag är... Jag köpte även en svindyr grej, eller ah, dyr för vad det är, inne på Debenhams och för att lindra skuldkänslorna jag alltid får när jag köper dyra saker till mig själv så bad jag expediten att slå in det. "It´s a birthday present". Och nu måste jag alltså vänta i hela 23 dagar innan jag får öppna och använda det. (Det är alltså nu ni kan göra en notering med alarm i era mobiler/datorer/ipadar och allt annat teknologiskt om att jag fyller år den 31a Oktober...).

Min födelsedagspresent från mig. 

Och just nu då? Jo just nu sitter jag på ballen med en bärs framför mig (mycket bärs i detta inlägget...) och nyser och torkar näsan med Lotus Menthol Eucalyptol Servetter. Känns ungefär som om man kör upp en Vicks Menthol i vardera näsborre varje gång man snyter sig. Najs!

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: