torsdag 5 november 2009

En ny dag i Paradiset

Ayia Napa, mitt älskade Napa! Jag älskar verkligen att bo här. Visst, det börjar lägga sig en spöklig tystnad över byn men trots det älskar jag det här. Man strosar nerför gatan, vinkar in till pub- och affärsägarna på diverse ställen, stannar - byter ett par ord. Hur går fotbollen? Jovisst, det är lite kallare nu men det är ju skönt. Jaså, ni stänger tidigt på onsdagar? Osv osv... Det är härligt. Det är gemytligt. Man känner alla.

Men. Vi har tagit ett gemensamt beslut att flytta ifrån Ayia Napa. Våran nya by heter Derinya. Där finns inte mycket. Massa åkrar. En skola. Kanske två till och med. Alla engelska millitärer bor där. (åh nej va synd). Några tavernor. Något fik... men. Där ligger ett stort hus. Tre sovrum. Stort öppet vardagsrum med öppen spis och nyrenoverat snyggt kök och badrum. Där finns en tomt med limeträd, olivträd och blommor. Här skall vi bo! Visst låter det härligt? Vi flyttar dit i början på nästa vecka! Derinya ligger väldigt nära paralimni och där finns ju allt. Där kommer jag börja plugga grekiska, dansa streetdance och vem vet vad mer man kan hitta på? Jag längtar. Och det är ju inte så att vi inte kan åka in till Napa när vi vill...

Annars så är livet fortfarande väldigt härligt. Jag längtar till våran andra match som är på söndag. Våran första hemma match för i år. Verkar som att det kan bli bra drag på läktaren...

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: