tisdag 3 april 2012

Geni 11-14 år

Igårkväll var jag hemma hos Natta och "fikade" med alkoläsk och croissanter. Till fikat spelade vi Geni, för 11-14 åringar. Det känns att man varit borta ifrån sverige ett tag. Sådant som räknas som allmänbildning i sverige är för oss numera utomjordiskt prat som inte kan tas in och förstås. Vissa av svaren blev därför sjukt roliga.

Natta får frågan "Vilken liga är Vanheden medlem i". Natta svara rätt med Jönssonligan då jag förvånat undrar "Är han en av björnarna?", och syftar istället på Björnligan.

Jag börjar skratta innan jag högt läser upp följande fråga för Natta "Vem är tjockast, Helan eller Halvan". Ännu mer skratt bubblar upp då Natta efter noga genomtänkande svarar Halvan!!!

Jag får den utomordentligt dumma frågan "I vilken europeisk huvudstad ligger, konstigt nog, spanska ridskolan? Mitt svar? "Öööhh Barcelona?!" Hahaha....

En rolig kväll, gäller att ta in allt då det inte kommer bli många fler Frida-Natta kvällar framöver...

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: