onsdag 27 april 2011

Sverige

Nu har jag snart varit i Svea i en hel vecka. I fredags när jag kom så grillade vi på mammas altan. Bror och tjej joinade oss och jag bjöd på mojitos. Hallonmojitos. Första gången jag försökte mig på att göra det och dom smakade faktiskt kanon. Helt klart sommarens drink för mig!

På lördag kom bror och hämtade mig tidigt då vi skulle ut i bushen. Helt ärligt, Tanum elelr något heter det och där bor typ 3 personer. Kanske några fler men jag såg bara tre iallafall.

Eftersom vi var på landet levde jag mig in i rollen som bonde.

Jag körde race med en gammal rostig volvo 240 på åkern:



Jag körde race (nåja) med en gammal traktor. Helcoolt måste tilläggas...





Och jag somnade klockan 10.30 utmattad av att ha druckit alkohol i tio timmar:



Rena fötter hade jag också. Men som bonde kvittar det.


Måndagen spenderades med far och syster med familj och bror med tjej i slottskogen. Leka leka leka blev det. Wictor, minstingen, har äntligen slutat kalla mig Fitta och lärt sig säga R. Nu heter jag istället FRRRRida, med en väldans betoning på rét. Härliga unge!


Tisdagen gick i shoppingens tecken. Men innan dess fixade jag mitt pass. Ser alla ut som dömda fångar på sina passkort eller är det bara jag? Efter shopping åkte jag hem till mormor där det bjöds på vin och massa prat. Härligt! Kvällen spenderades på Lilla London med min granne Jessica. Så gott att kunna sitta och prata med sina vänner.


Idag har jag rensat ut alla lådor hos mamma. 12 stycken blev tre. Vad skit man hade packat ner då! Alla vettiga grejer ligger i fyra lådor som syrran skall få gå igenom. Köksgrejer, vaser och annat man brukar ha i sitt hem. Kommer bli dyrt om jag någonsin bestämmer mig att flytta hem till svea igen, får börja om från noll.


Snart skall jag in till stan o träffa Betty. Efter det blir det fest på stan med syrran.


DAGENS I-LAND PROBLEM:

Jag har ingen aning om vad jag skall ha på mig. Shoppat så mycket att jag har för mycket att välja på. Det händer ju inte alltför ofta!!!

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: