måndag 6 februari 2012

Retail Design

Måndag igen! Love it. Varit i college och jobbat på ett utav våra nya projekt. Retail design. Vi skall alltså designa en affär av eget val. Tex, sko- klädes- godis- -smyckesaffär... ja, det finns mycket att välja på.

Vi har två veckor på oss att göra research på tio olika retails affärer och vi måste även hitta en existerande affär som vi då skall göra om. Denna affären skall vi sedan ta mått på och dokumentera allt om. Fota och mäta alltså.

Då jag gissar på att de flesta butiksägarna inte vill ha mig och mitt måttband springandes i deras butik tänkte jag gå till en butik min vän äger i Ayia Napa. Där kan jag nog göra lite som jag vill! Så kan det ju bli kul att visa henne slutresultatet också! Vad för slags butik jag skall designa har jag inte bestämt mig för ännu. Lutar åt en klädesaffär i funky pop stil med målgruppen kvinnor 18-30 år. Kul projekt!!



(((Over and Out)))

Inga kommentarer: