torsdag 28 februari 2013

Husfru

Kevin jobbar dag idag så han har alltså en ledig kväll! Woop woop. Det är inte allt för ofta jag får mysa med honom på kvällarna. Så jag tänkte vara en duktig liten husfru och laga köttbullar och potatismos. Då jag vet att jag är långsam när jag lagar mat tänkte jag förbereda det jag kan innan det är dags att faktiskt laga.
 
Så jag börjar med att skala potatis och koka upp dem så är det bara att vispa till moset sedan. Gick vidare till att blanda ihop färsen. Ett ägg flyger ner på golvet. Och i tumultet att försöka torka upp ägget (sjukt svårt, som slem, bara kletar ut sig och inget fastnar på trasan) så börjar potatisvattnet bubbla över. Jag lämnar då ägget för att få pli på potäterna för att när jag åter vänder min blick mot ägget se min hund stå och slicka på ägget. Yssccch!!!
 

 
Vi får se hur den här middagen blir. Det finns ju gott om take away options annars...

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: