söndag 17 februari 2013

Organic Architecture

Jag är inne på min sista termin som inrednings arkitekt studerande. Det är sjukt hårt jobb men så himla roligt. Sedans september har vi jobbat på vårat Major Project och det skall vara klart i Maj.
 
Jag skall designa ett ställe i Ayia Napa här på Cypern. River Reggae. Det är en utomhus klubb (enbart öppet sommartid)  med en jättestor swimmingpool och två barer.
 
När jag är färdig med det kommer det vara ett året runt tillhåll öppet 24/7. Där kommer finnas en fin restaurang, en frukost/lunch bar samt två vanliga barer. Det kommer även finnas en darklight minigolf bana, boul bana som på vintern blir curlingbana, en klättervägg och massa möjligheter till att sola runt poolen. Swimmingpoolen kommer på vintern bli Cyperns första isrink. Jag har alltså en hel del att göra!
 
Jag sitter nu och försöker hitta inspiration på nätet. Mitt concept är vatten (river), organiska former,  gyllene spiralen och såklart, allt som har med Reggae och Jamaica att göra. Just nu koncentrerar jag mig på formerna på mina barer och byggnaden som kommer innehålla restaurang och minigolf.
 
Här är några inspirerande bilder på byggnader med organiska former.
 
Organic Architecture:
 
 




(((Over and Out)))

Inga kommentarer: