tisdag 26 februari 2013

Så minns jag dig Farmor

Änna dåva!

 
Har varit hos Farmor & Bengt. Som vanligt skrattar jag hysteriskt när jag är där. Farmor har den bredaste och goaste göteborskan du någonsin hört! Det är änna va och då´va i oändlighet. Varje mening. Det är gamla göteborsuttryck varvat med historier som ger en gåshud för att det låter så gött!!!

Idag berättade dom om "Pokkeberget då´va, där göbbarna satt o spela pokke vettö." Ett berg i majorna där männen satt och spelade poker med andra ord.
Några omgångar Yatzy, ett par historier till, lite hallonpaj och några koppar kaffe senare hade jag ont i magen av allt skrattande och begav mig hemåt.

Älskade lilla farmor... Tack.

(((Over and Out)))

Det var sista gången jag träffade min farmor. Igår gick hon bort. Nu är hon i himlen. Det är alltid svårt att vara långt bort från familj och släkt. Allra svårast i stunder som denna. Jag önskar jag kunde krama om min pappa. Mina syskon. Jag önskar jag kunde säga hej då ordentligt. Men jag får vara glad att jag har ett väldigt vackert sista minne av min underbara farmor. Ni förstår, Farmor hade alzeimers och var inte sig själv mot slutet. På ett sätt känns det skönt att mitt sista minne blev så fint. Jag kan bära med mig det minnet för alltid och minnas henne på det sättet jag hoppas alla vi som älskar henne minns henne. För hon var en rolig liten tant. Så farmor, tack för allt du gjort för oss. Du var en underbar farmor. Jag älskar dig. Sov gott.

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: