tisdag 24 juni 2014

Evil VS Good

"Prata inte med kvinnan med svart krulligt hår, hon är hemsk och inte hjälpsam för fem öre", sa Kevin innan jag åkte till Ayia Napa Municipiality för att försöka få lite ritningar till olika byggnader jag skall designa i mitt Final Projekt. När jag steg in i byggnaden med Kiara i sin bilstol under armen så var den hemska kvinnan den enda jag såg. Jag drog på mitt allra raraste leende och berättade att jag var student och behövde ritningar bla bla bla. "You are a student? Med en baby?" frågade hon storögt. "Ehhh ja...". "You are wife, mother and student!" utbrister hon innan hon ger mig en lätt box på armen och två tummar upp. Jag kunde inte låta bli att skratta. Jätte hjälpsam och jätte trevlig är det enda jag har att kalla den "elaka tanten"! 

Kevin fick en chock när jag berättade det och sa att nästa gång han måste gå dit (han är där rätt ofta för att fixa papper för sin restaurang osv...) så skall han också ta med sig Kiara! Haha! 

Nu sover lillsnuttan och jag skall plugga. Ikväll skall jag jobba för England spelar och Jimmy och Elin vill ut och partaja... vi får se vart kvällen slutar för mig?! (Eller slutar och slutar, den slutar Alltid hemma i min säng men ni fattar...!?) 

Bjössar på två bilder från vårat lilla midsommarfirande här hemma




(((Over and Out)))

Inga kommentarer: