fredag 13 augusti 2010

På Fotbollsplanen

På fotbollsplanen försvinner alla problem. Hjärnan är glasklar och det är enbart lycka som strömmar genom kroppen. Och troligtvis trötthet. En skön sådan. På planen finns möjligheter. Man tror på sig själv. Man har tillit till sina närmsta - lagkamraterna. På fotbollsplanen slutar man aldrig tro att man är en vinnare. Jag har saknat fotbollsplanen.

I onsdags fick jag äntligen beträda den igen. Fotbollsskorna på, målvaktshandskarna I näven. Allt annat slutade existera, det var bara jag och min lycka. I hela 40 minuter. Sedan var jag tvungen att gå och sätta mig för foten klarade inte mera. Igår trodde jag att jag skulle straffas, att smärtan skulle vara värre men till min lycka var den oförändrad. Därför kan jag räkna ner till träningen ikväll med ro istället för ångest. Det finns inget som är så jobbigt för en fotbollsspelare som att sitta brevid och titta på när ens lagkamrater tränar. Vinden har vänt!

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: