tisdag 28 september 2010

Tisdag

Denna veckan ar en kort vecka. Bankholiday pa fredag vilket betyder att mitt collage ar stangt. Pa torsdag ar jag fotbollsledig sa blir till att spendera kvallen med min fina kille. Med andra ord, bara tva dagar kvar att ga upp fasligt tidigt. Dont get me wrong, jag alskar skolan men avskyr att ga upp innan tuppen!

Igar startade skolan pa riktigt. Riktiga lektioner. Vi borjade dagen med tva lektioner Design Principles som efter rasten foljdes upp av tva lektioner Historical & Contextual Referencing. Den sistnamnda ar min favorit hittills. Vi larde oss om de olika konstformerna, vad som tillhor de olika grupperna. Idag borjar vi med tva lektioner i detta amne, da skall vi borja lasa om hur konst -som den ar idag- startade. Under renassanses i Italien tydligen... under lasaret kommer vi jobba oss framat till dagens konst. Coolt! Love it. Vill lara mig allt! De tva sista lektionerna ar Support Software (Autocad) vilket jag ocksa ser fram emot, har alltid haft latt for att lara mig dator program sa hoppas jag kommer fixa detta ocksa!

Annars? Jora, livet leker pa. Jag pluggar for fullt till teorin. Eller, ja okej, jag slog upp boken till morgon kaffet forut. Men imon skall jag gora provet iallafall! Klarar jag det far jag ett provisoriskt korkort sa att jag kan ovningskora med vem som helst som har korkort. Jag kommer aven, nar jag kan kora, kora sjalv till skolan. Det ar ratt lugnt, man far bara 35 euro i boter om man aker fast. Haha. Sa far man kora vidare... :)

Kan ni inte kommentera lite hur det gar for er dar hemma? Jag har ju ingen koll pa nagot?! Kan ju inte ga in pa facebook och halla mig uppdaterad. Sa skriv nu vad ni haller pa med, hur livet leker.

Karlek!

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: