onsdag 22 september 2010

I skolan

Jo men visst, jag sitter i skolan vilket da ocksa innebar att jag inte har alla bokstaver. Ni far chansa er till forstaelse av dagens inlagg.

I mandags borjade jag alltsa min utbildning. BA inredningsdesign, 3 ar. En utbildning fran University of Wales som jag altlsa gar pa Alexanders College i Larnaca har pa Cypern. So far all good. Jag alskar all information jag far. Vill lara mig mera hela tiden!

Till fotbollen nu da. Det dar lakarbesoket jag gick pa resulterade i manga tarar. Det ar, som jag har trott hela tiden, inte halsporren som spokar igen. Det ar en nerv som ligger klamd. Nerven gar fran insidan av foten, under halen och vidare till utsidan av foten. For att bli av med smartan, eller som doktorn uttryckte det - If you ever wanne play football again - behover jag alltsa en operation for att slappa spanningarna i nerven. Operationen garanterar dock inte att det faktiskt kommer att bli bra igen och medfor en 3-4 manaders lang rehabtid. Alltsa inte direkt optimalt att gora nu nar serien snart satter igang. A andra sidan klarar jag inte av smartan langre. Sista chansen ar nu att jag idag far ett par specialdesignade inlagg till mina skor samt att jag kommer att fa laserbehandling som kan hjalpa till viss del. Ni fattar varfor jag gratit en del kanske!?

Till roligare saker, jag ar fortfarande galet kar. I min Kevin. Han ar mer an underbar och jag ar verkligen lycklig i hjartat nu! :)

Nu borjar snart dagens forsta lektion, men forst en snabb genomgang av hur mina annars sa softa och lata dagar numera ser ut.

04.30 - Vakna
05.30 - Ga hemifran
06.00 - Ta bussen till Larnaca
07.10 - 08.00 - Vanta pa bussen till skolan i Arradippou
08.10 - I skolan
09.00-13.30 - Skola
13.30-14.10 - Vanta pa bussen till Larnaca
Nagon gang mellan 15.00 - 16.00 ar jag da alltsa hemma och tar en langpromenad med nicos innan jag maste kaka middag och aka ivag till traningen. Om jag ar galet trott? Oja, men det ar vart det och sa fort jag far korkort kommer jag att kunna ta mig fram o tebax till skolan pa ca 90 minuter istallet for 7 timmar. Gissa om jag langtar. Som tur ar har jag Natta som tar hand om Nicos at mig pa dagarna. Lilla sota djurvannen! LOL!

Nej, dags for lektion, jag hoppas att ni mar bra dar hemma och att vadret inte ar alltfor blott!

Saknar och alskar er allihopa!

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: