måndag 15 november 2010

Projekt nummer ett i Design Principer

Då har jag precis presenterat mitt första projekt i kursen Design Principer. Mitt andra projekt sedans jag började.

Uppgiften var att designa en 3D tapet. Tapeten skulle alltså innehålla någonting i 3D samt en border. utav alla mina olika sketcher valde jag denna:

I de färgade ramarna har vi först i rosa, Elvis - som skrattande tittar upp på Audrey Hepburn i gröna ramen. Audrey i sin tur tittar upp på Einstein i den gula ramen. Einstein tittar rätt på oss, åskådaren av tapeten. Splash märkerna följer samma linje som de tre personernas ögon följer.

Som border valde jag penslar som jag målade svarta varav tre av dem har lite färg på sig.

Just nu gör jag research för nästa projekt i denna kursen. Att designa ett 3D color wheel.

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: