tisdag 15 februari 2011

Futurism VS Art Nouveau

Hej hej!
Hade ni en fin hjärtedag? Jag blev givetvis rejält bortskämd av min underbara kille. Bubbelbad med levand ljus och vin. En fantastisk middag, troligtvis det godaste jag någonsin ätit, och till efterrätt massa frukt som vi doppade i smällt choklad. Underbara Kevin. Ingenting fick jag hjälpa till med. Haha. Han skämmer verkligen bort mig.

Jusr nu sitter jag i college och pluggar. Vi har precis startat ett nytt projekt. Ett mega stort projekt. Vi skall designa/inreda ett helt hus. Tre våningar. Det är stort. Vi skall jobba i par och givetvis jobbar jag med Galina. Den enda av mina kurskamrater som jag faktiskt kan kommunicera med på engelska.

Nu till ett problem. Man jobbar alltså två och två. Det betyder att vi måste komma överens om vilken genre vi skall ha. Hela huset måste ha samma. Galina älskar Art Nouveau.


Själv älskar jag futurism. Någonstans måste vi enas. Hur skall det gå? Två helt olika stilar.



Min absoluta favorit arkitekt är Zaha Hadid. Hon har designat så himla mycket häftiga byggnader! Hon är helt fantastisk och en stor inspirations källa för mitt arbete.
Zaha Hadid´s Performing Art Center.

Jag gillar att jobba själv och ta mina egna beslut, göra på mitt sätt, så detta kommer verkligen att bli a challange. Kan nog vara bra för mig...
(((Over and Out)))

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,
Jag är precis som du Frida...man vill göra det på sitt eget vis och man vill och har alla planer i huvudet...men det kan nog bli en häftig kombination på era olika stilar...så kör hårt och bit dig i läppen ibland om det blir för jobbigt.....hur som helst så komemr projektet bli GRYMT...hoppas man får se det framöver...kram din maria carbonara från italien inte tjeckien...ps njut med din prins...