lördag 25 oktober 2014

Vårt nya hus!

...jag hoppas det iallafall...!

Idag har jag och Kiara haft fullt upp. Vi mötte min vän Sasha som också är vår agent (hon är alltså den som hittar hus som passar in på våra önskemål och fixar och ordnar med visningar, kontrakt osv osv...) Idag var vi och kollade på tre hus med tre helt olika lägen. Två av dem i närheten där vi bor nu. Båda var helt okej och låg på en rimlig prisnivå. Men det tredje...

Oh lord. Jag blev kär. Det tickade i alla boxar för mig. Förrutom en, eller kanske två... Huset ligger i en by som heter Vrysoulles, ungefär 15 minuter bilväg härifrån och 25 minuter från Ayia Napa. Yes I know, det låter inte långt men här på ön är det verkligen långt åt tjottahejti. Och dels låg det en bit över den prisklass vi tänkt oss. Men blir man kär så blir man. Nu måste jag bara ta dit Kevin så att han också blir kär.  

Anyways. låt mig visa er.


Tomten är inhängnad och så här ser det ut från utsidan:


Huset och del av tomt

Entren med trappa till en till ingång på övervåningen

Stort rymligt kök med helt nya vitvaror, stor kyl och INGEN tvättmaskin i köket!  


Del av sovrummet på nedervåningen.

Det finns tre sovrum till på övervåningen. Alla sovrum har stora, fantastiska garderober och egen toalett och dusch! Master bedroom har badkar!


Vardagsrummet är stort och luftigt med en fungerande öppen spis och utgång till uteplatsen.




Bilder på tomten:




 Det tillhör även jättefina utemöbler i form av solstolar, soffor, fotöljer, bord etc. Det finns en liten inhängnad hundgård och två stora förråd på baksidan. Tvättstuga finns i huset med, något jag saknat, jag fullkomligt hatar att ha tvättmaskinen i köket! I priset ingår rengöring av poolen en gång i veckan och en trädgårdsmästare kommer och klipper och håller växterna fina en gång i månaden!

Åh. Detta huset alltså. Jag vet precis vilka färger jag skulle måla var och hur jag skulle inreda det. Det finns ju även goooott om plats för brorsan och Doris när de kommer ner igen. Åh, måtte jag lyckas övertala Kevin om att detta är vårat hus!



(((Over and Out)))

Inga kommentarer: