lördag 10 oktober 2009

Heja Sverige vettja!

Idag vaknade jag glad. Tog Nicos på en promenad, sa för första gången ett ord till snyggingen på "moppe uthyrningen", som jag spanat på i två månader. "Morning". Kom hem och satte mig på terrassen med kaffet i min nya kopp jag fick av Elenie. "Oh God, I´m so bloody blonde sometimes".


Igår däremot vaknade jag på helt fel sida. Efter ett gympass, ett dopp i havet och en tupplur på stranden lyckades jag vakna upp på rätt sida. En timma innan träning får vi reda på att det istället blir träningsmatch. Hade väl inte haft den bästa laddningen för det men det gick bra ändå.

Ett pojklag stod för motståndet. De var starkare, snabbare och duktigare än allt tidigare motstånd denna försäsongen. Slutresultatet blev 2-1 till grabbarna. Men vi spelade väldigt bra. Imponerade på alla. Årets upplaga av AEK spelar fin fotboll. Vi rullar runt, passar på ett - två tillslag, skapar chanser och kämpar tills vi blöder. Själv fick jag göra två riktigt fina räddningar men jag kan aldrig vara helt nöjd när jag har fått plocka ut bollen ur nätmaskorna.

Min ena mittback var en ny tjej som visade att hon platsar i vår startelva. Hon gick dit med huvudet på alla höga bollar, tryckte till och markerade deras bästa spelare riktigt bra. Hon vet när hon skall hålla uppe backlinjen och när de måste falla. Jag var mäkta stolt över mina försvarare igår. De gjorde precis det dom skulle så jag slapp skrika riktigt så mycket som jag brukar och kunde fokusera på mitt eget spel och därmed också göra två riktigt fina räddningar som troligtvis hade blivit mål med en annan backlinje framför mig. Välkommen till laget bruden!

Kvällen spenderade vi ute på terrassen med en god indisk kycklinggryta. Fin fredag.

Idag blir det en sväng till Galliano för att hejja fram Sverige när de möter Danmark borta. Jag har en känsla av att Zlatan kommer fixa det igen... Sedan kanske det blir till att möta upp några tjejer i laget. Vi får se... Ha en trevlig helg loved ones.

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: