fredag 23 oktober 2009

Tankeställare

Den blå himlen vilar lugnt ovanför mig, solen skiner i mina ögon. Jag dricker mitt morgonkaffe medans Nicos ligger vid mina fötter och biter på sitt tuggben. Klockan är inte ens nio. Michael Jackson nya "This is It" strömmar ur mina högtalare."This is it, here I am. I´m the light of the world I feel grand". Underbart.

puss min älskling

Gårdagen startade likadant. Vid elva stod vi på Nissibeach redo att jobba på brännan. Men vårat glada humör avtog när vi ser hur en livräddare springer längs stranden. Stannar hos en äldre kvinna som ligger vid vattenbrynet. Han gör "första hjälpen". I över tio minuter kämpar han. Trycker på bröstet, hennes ben flyger upp i luften, blåser två gånger, trycker igen. Kommer inte ambulansen snart? 10 hela minuter. Vi står i chock. Nu kommer en läkare springandes. Ambulansmän. Kvinnans man springer för att samla ihop deras saker. Han tappar hennes vita solhatt i sanden och jag börjar gråta. Han springer efter ambulansmännen som försvunnit med kvinnan på en bår. Vi kan bara hoppas på att hon överlever. Illa till mods vadar vi över vattnet till den lilla udden där min bonusbror + tjej är men jag tänker bara på min familj. Jag älskar er!

Livet kan ändras så fort. Ena stunden kan man vara tillsammans, sekunden efter kan allt vara över. Det är så viktigt att berätta för sina nära och kära hur mycket man älskar dem. Man kan aldrig säga det för ofta. Jag älskar er!!

Dagen på stranden blev ändå bra. Vi badade och lekte och var som fem åringar hela högen. När vi var totalt utmattade gick vi hem för att laga middag och Henke + LM kom hit och avnjöt en god middag med oss på terrassen. Mysigt!

Vi avslutade kvällen med en promenad genom Ayia Napa. Jag & Natta körde lite Yatzy och slutade först efter att Natta vunnit. (Som ni vet är hon världens sämsta förlorare men igår jobbade hon faktiskt på det. Hon sa till och med "Åh så bra" när jag fick det jag samlade på. Kan inte låta bli att skratta!

En ny dag i paradiset. Matchdag. (Träningsmatch mot 17-åriga killar). Efter det blir det att gå till någon pub med Henke & LM och ta en drink. Härliga liv!!

(((Over and Out)))

1 kommentar:

Carina sa...

Usch, varför skall du alltid få en till att börja lipa. Vi älskar dig också hjärtat.
Många pussar o kramar på dig.
Hör av dig när du har fått post!
Puss Mamma