tisdag 20 oktober 2009

Today

Sitter i skrivandes stund i soffan mitt i mot bästa Natta. Vi har precis spelat sju parti yatzy. Ett minst sagt beroende framkallande spel. Jag började dagen med att som vanligt ta Nicos på sin morgon promenad. Sedan var det dags för mig att tappa förståndet. Jag tog på mig ett par jeans, en tisha och mina adidas skor och promenerade i ett snabbt tempo till Paradise hotel som ligger längst bort i Ayia Napa. Väl där - drypandes i svett - fick jag krama om min bonusbror plus tjej. Hoppade i en bikini och kastade mig i poolen.

Härligt att se ansikten hemifrån. Gott med godis också! Promenerade sedan hem samma långa väg men bästa Natta och Nicos mötte mig halvvägs så jag slapp gå själv i värmen. Väl hemma hoppade vi i poolen här en snabbis innan det var dags att laga lunch.


I vanlig ordning var det dags för träning. Mycket snabba fötter, löpningar och styrka idag. Härligt! Bonusbrorsans tjej sa förut, "Alltså ni tränar varje dag. Alla har ju dagar då de verkligen inte känner för att träna. Är inte det väldigt jobbigt när du får så när du nu måste träna varje dag?". Nej. För jag känner aldrig så när jag är här nere. Jag längtar till träningarna, varje dag. Det är så roligt, jag trivs så bra. Jag har världens bästa jobb. Även när den dagen kommer att jag väljer att lägga handskarna på hyllan så skall jag gå upp på morgonen och tänka samma sak. Jag skall ha mitt andra drömjobb också... jobbar på det. (Mamma - mina betyg?).

världens största näsa på detta kortet...
(((Over and Out)))

1 kommentar:

Helena sa...

Åhhh va jag saknar dig... nu får du ta och komma hem... lättare för dig att komma hit än för mig att ta 5 personer ner till dig...hihih.. Nej då, jag hade kunnat komma själv i 1 vecka. Men just nu så måste pengar gå till annat. Men jag hade gärna kommit, längtar så... pösssss stora syrran.