torsdag 19 mars 2015

Förändring ger resultat

Vill man ha en förändring måste man göra saker annorlunda än tidigare. Dom orden ekar i mitt huvud. I tisdags var jag åter hos dietisten. Det hade gått 2 veckor sedans jag sist var där och med det skall jag vara två kilo lättare. Dock var jag sjuk i 1,5 vecka så vikten var helt oförändrad. Inte så konstigt. Men nu fasen. Nu vill jag gå ner tre kilo tills nästa besök om två veckor. Det kan unte vara helt omöjligt. 

Varje morgon tar jag med Nicos i bilen när jag åker och lämnar Kiara på dagis. På vägen tillbaka stannar jag någonstans och så promenerar jag och Nicos en lång sträcka. Men det är rätt tråkigt att gå runt planlöst, blir bara en 45 minuter på det sättet. 

Idag skippade jag bilen helt och satte Kiara i sin Rolls Royce fina vagn och så power walkade vi till dagis, tog 35 minuter. 30 tillbaka hem. Perfa! Hunden ligger utslagen på golvet och jag är redo att starta dagen! 

Förändring kan vara bra!



Idag fyller min fantastiska svärmor år så det blir födelsedags lunch med henne och familjen och ikväll har vi fotbollsträning. Jag har så himla kul på träningarna nu för tiden. Jag tänker så här; jag kan bara vara den jag är och göra mitt bästa. Så länge jag är sann mot mig själv och kämpar så mycket jag bara kan så blir allt bra. Positiv. 

Vi blev förresten lottade i samma grupp som Apollon (6 faldiga serie + cup mästare och innehavare av världsrekordet för flest spelade seriematcher i rad utan att förlora!) i cupen. Jag skall ha min revange och ta mitt lag till final. Oh yeah! 



(((Over and Out)))

Inga kommentarer: