torsdag 8 juli 2010

Hos mormor

Med fyra dagar kvar av Svea lyckades jag imorse ta mig ur sängen. Något bakis och skakis. Kvällen igår var underbar. Jag avnjöt några glas vin tillsammans med mamma, syster, moster, kusiner och vänner. En härlig kväll som började på "Charlies Änglar" i vasastan och avslutades på "Loccatelli" på Avenyn.




Tillbaka till idag, jag åkte hem till mormor Britten och käkade kycklingpaj. Till efterrätt blev det glass och brownie. Mormorar vet hur dom skall göda en! ;) Dock var det inte alls tillräckligt med tid för jag var tvungen att sticka in till stan för att bli intervjuad. Önskar så jag hade kunnat få vara hos mormor längre.

Efter intervjun hittade jag Natta som strosade runt i stora staden. Saknar ofta mina roomisar och är alltid lika skönt att träffa dem. Humorn, snacket, de speciella orden bara vi använder. Älskar det. Kommer sakna Ximel som håller sig kvar på svensk mark ett litet tag till.


Har nu kollat på en film med Carro, "Taken". Handlar om kvinnohandel. Jag kan inte fatta att sådant finns. Usch! Jag blir arg när jag tänker på att det finns stadstjänstemän som tar emot mutor/pengar för att inte sätta dit dem, män som kidnappar och drogar kvinnorna och inte minst - svinen som köper sex. Utan dem hade handeln aldrig funnits. Åh jag kokar när jag tänker på det...

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: