söndag 4 juli 2010

Sommar o sol

Jag vaknade klockan 04:45 igår (lördag) av att min systers man gick runt i lägenheten och slog ihop två kastrull lock. Jag har ett svagt minne av att jag skrek något mindre trevligt så högt jag kunde åt honom. Men vad spelade det för roll? Jag var ju tvungen att gå upp ändå.

Min syster sitter i styrelsen för Hyresgästföreningen och hade hjälpt till att ordna en resa för medlemmar till Fårup Sommarland i Danmark. Bra med att syster har hand om saken är ju att vi fick gå på bussen först. Mohaha! Längst fram. Tycker låten "ju längre bak i bussen desto tuffare man är" är så 2009!

Kl. 06.00 Syster organiserar...
Jag har ögonen på någon annans kaffemugg...
Väl framme i Fårup slog hettan emot oss. Lite trötta men förväntansfulla sprang jag & Carro iväg och åkte "vuxen karuseller" medans de andra gick till barn-delen. Vi kom ganska snart ikapp dem. Men där fick jag inte åka nått. För stor.
"Jag vill ju också åka jöööö"

Wictor hade kul iallafall. Han åkte massor. Stackars lilla mig då.

Jag fick inte köra bil...
...Och inte åka båt...
...inte ens trampebåt...
Men karusellen hade inga vakter så den hoppade jag på i bara farten!
Skåda min lycka!!

Vi hade grymt skoj. Vi badade och åkte vattenrutschkanor, körde minimotorbåt samt riktig motorbåt. Paddlade kanot och åkte berg och dalbanor. En riktigt lyckad dag på alla sätt och vis! När vi väl kom på danmarksbåten hemåt sprang jag runt och lyckades hitta tre platt tv. (hur sjutton böjer man TV?) Lyckades iallafalll precis se Tysklands mål på repriser och jubla! Bänkade mig där och kollade den fantastiska målvaktsmatchen Spanien - Uruguay.
Visst, det var två dåliga straffar. Men ingen kan ta ifrån en målvakt känslan av att rädda en straff, hur dåligt lagda de än är.
Sista biten på bussen hem och känslan när vi väl kom hem 00.30 kan den här bilden beskriva:

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: