torsdag 1 juli 2010

Natt på sjukan

Igårkväll gick min söta lilla systerdotter Caroline ut för att springa en runda. Hon kom hem och mådde dåligt och efter någon minut låg hon avsvimmad i hallen. Ambulansen kom och det beslutades att hon skulle med till Östra sjukhuset. Hon piggnade till lite när ambulansmännen var här hemma och väl på sjukan togs det massa tester.

En mosters uppgift i ett sådant här läge är -tycker jag- att lätta lite på stämningen. Jag läste tex kontaktannonser högt ur "Året Runt", vilket fick sköterskan att skratta så högt o mycket att hon knappt kunde ta blod från Carro. "Änkeman 73 år.... sprallig..." ja det räckte alltså med en sprallig gubbe för att få igång stämningen. Lättroad publik...

Jag gjorde en tiara till syrran.

Jag blåste upp handskar och satte på EKG maskinen...
här kom dom på mig och frågade om det var mosters verk, jag skyllde såklart på Caroline!

Jag läste högt ur min nya favvobok som jag hittade, Om Billy Bi och Frida Fjäril...
Men när jag hittade den här lilla runda grejen var ju lyckan total! Sköt sönder tre maskiner där inne i rummet... Nä då, skoja! Blev bara två!
Jag & Syrran försökte även slå sönder godisautomaten, men bara därför att den snodde tio spänn av mig. Den jäkla maskinen behöll delikatobollen för sig själv. Humpfh. Aha, ni undrar hur Caroline mår? Bra. Men hon fick stanna över natten. De misstänkte att det var ett epileptiskt anfall eftersom hon haft det en gång när hon var sju år och betedde sig exakt likadant då. Men nu idag, efter lite olika tester tror de att det var en kombination av flera faktorer. Ätit dåligt, druckit dåligt, för mycket data och att hon varit såå förkyld. Inte bra att ge sig ut o springa då inte. Nu är hon iallafall hemma mitt lilla hjärta. Men hon lyckades allt skrämma oss lite!
(((Over and Out)))

1 kommentar:

simone sa...

haha vilken go personlighet du verkar ha :D

sv: Tack så hemskt mycket, det värme :)