tisdag 10 maj 2016

Ta ditt bagage och dra

Kort om senaste tiden;
  • Jag har startat eget- Lucawi Interior Design Studio.
  • Vi har flyttat - till ett helt underbart hus med havet som närmsta granne
  • Mitt hjärta gick i sönder då min älskade lilla vovve blev sjuk och till slut fick göra pappa sällskap på en bättre plats där det inte finns någon smärta. 
Som sagt, kort.

Jag har verkligen varit sämst på att blogga. Sanningen bakom min frånvaro är skrämmande. Därför har jag valt att börja igen. Orsaken till att jag slutade var att "fel människor" läste min blogg. De läste saker mellan raderna som absolut inte var där, de missuppfattade vartenda ord och jag fick ta skit för sådant jag skrev. Är inte det konstigt? Jag menar, jag skriver inte om politik eller värdsliga problem. Jag skriver om min vardag. Hur någon annan kan ta illa vid sig om min uppfattning av mitt egna liv är för mig ganska otroligt. Det var inte bara bloggen som fick sig en törn. Hela jag förändrades. Jag blev en människa som inte delade med mig utav känslor eller åsikter. För jag orkade inte ta konflikterna. 

Men nu har jag kommit fram till att jag är ju jag. Jag skriver vad jag känner, jag hörs och syns. Och det är helt okej. För det är sådan jag är. Inte en jäkel skall få stoppa mig och min personlighet. Passar det inte dig så är det la bara att ta ditt pic och pack och försvinna ut mitt liv. Ungefär. 


Just nu - i min studio


(((Over and Out)))

Inga kommentarer: