fredag 8 oktober 2010

Drawing Techniques & Approaches

Idag har vi haft forsta lektionen i det jag fruktade mest. Drawing T&A. Jag som alltid tyckt att jag inte ar sa bra pa att skissa osv chockade till och med mig sjalv. Fredagar ar numera min favvo dag da hela dagen spenderas i Art Studion med denna lektionen.

Vi har jobbat med kol hela dagen. Vi borjade med att lara oss grunderna och lara kanna kolet. For att ratt snabbt ga over till att mala en skal med ett apple framfor. Jag har nog aldrig skapat nagot sa vackert pa ett papper tidigare. Jag ar makta nojd! Sedan malade vi fyra applen med olika tekniker. Ocksa har ar jag forvanad. Men bilderna vi hittils skapat har varit genom att titta pa en bild pa ett papper. Nu till att mala av 3D. Fem olika objekt sattes fram pa ett bord med en stralkastare riktad mot dem. Mala av. Aaaa tjena - tankte jag men satte igang. Slutresultatet? Sketabra om jag far saga det sjalv. Haha, inte visste jag att jag kunde sadant har! :)

Min larare tyckte att jag hade gjort ett ritkigt bra jobb idag sa jag kan aka hem nu o njuta av min helg med riktigt gott samvete. Eller ah, det kan jag ju alltid anda. Varfor inte liksom? Alla borde njuta mera! :)

Nu stanger skolan strax sa jag blir utkord. Haha. Sist kvar i vanlig ordning.

Men ha d for jakla gott sa hores o stores vi en annan dag. Och glom inte att kolla pa Robinsson pa TV dar min underbara van Flavia ar med! Haha, det ni!

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: