tisdag 12 oktober 2010

Godmorgon Världen

Jag kommer till Larnaca kl 06:50 varje morgon. En timma tills min buss till Aradippou och skolan går. Den timman brukar jag spendera på Costa Coffee med näsan nere i anteckningsböcker eller i sketchblocket. Men idag upptäckte jag att dom har gratis internet access! Hur bra?! Facebook är blockat på skolan så jag hänger ju inte med för fem öre vad som händer hos er där hemma. Men nu kan jag alltså kolla läget varje morgon! Softilerande.

Jag på Costa Coffee klockan sju imorse. Älskar mina blommig byxor fran Zara.

Igår blev våran träning inställd så Natta åkte till sin mamma för att sova på hennes hotell. Jag gick och la mig en stund och vaknade med en konstig känsla. Jag var ledsen. Det är jag inte så ofta. Jag tror att lycka kommer inifrån men att platsen man bor på kan spela in väldigt mycket. Jag har hittat platsen som gett mig lugn inombords. Jag har allt som jag någonsin velat ha, jag gör allt jag någonsin velat göra. Jag har mitt drömjobb och utbildar mig till mitt andra drömjobb. Jag har en fantastisk lägenhet som jag delar med en av de bästa och roligaste tjejerna jag känner. Jag har en jättefin hund och en helt fantastisk pojkvän. Mitt liv är ett rosa skimmer på natthimlen. Så varför var jag ledsen?
Efter att ha pratat med mamma i tjugo minuter kändes det bättre. Jag tog ut min lilla vovve på en riktig långpromenad och på vägen hem upptäckte vi att grinden till en av fotbollsplanerna utanför vårt lägenhetskomplex var upplåst. Vi gick in på planen. Nicos sprang runt som en tog under natthimlen och jag likaså. När vi var helt slut la vi oss på gräset och tittade upp på vad som verkade vara miljontals stjärnor. Och där, helt plötsligt, blinkade mormor till mig och jag återfann mitt lugn. Tack Mormor Elsa.
Min fina pojkväns söta sms hjälpte mig också. Han är nog den bästa mannen som vandrat denna jord.

Vi avslutar detta jättelånga inlägget med två bilder av min lilla fis. Tagna för precis en vecka sedan då han precis kommit hem från vetrinären, nyklippt och fin. Visst ser han ut som en liten butter farbror? Bara den lilla rutiga hatten och portföljen som saknas...


(((Over and Out)))

Inga kommentarer: