torsdag 21 oktober 2010

Jag är en designer

Va fasen, idag kom jag till skolan innan den ens öppnats! Lolilerande! Men nu har våran cafeteria dam kommit, häftiga Yanitsa. Hur cool som helst, en morgon hoppade hon upp på stolarna på uteterassen och började köra morgongympa. Jag skrattade så jag höll på att kissa på mig. Helt stollig! Och hon kan namnen på aaaalla elever, helt sjukt. "Kalimera Frida, du är här tidigt idag igen ja... " brukar hon säga när jag kommer, fast på grekiska... =)

Anyways, här sitter jag nu, och jag e jätteglad. Varför?

Jag har stressat så himla mycket över mitt första projekt som vi skulle ha presentation av idag. Så igår på lektionen kollar Stefanos (våran lärare) igenom allas arbeten, enbart jag hade gjort klart 3D modellen (men hade den inte med mig utan bara tagit kort på den) och efteråt säger han; "Okej, vi har bara en person här inne som har godkänt just nu". Jag hoppas innerligt att den personen är jag. Efter lektionen satt jag kvar i vanlig ordning i väntan på bussen, och Stefanos satt och gick igenom lite grejer med en ny student. Då hör jag han helt plötsligt säga mitt namn, jag tittar upp för att se vad dom pratar om. Han tittar på mig, knuffar till den nya eleven och säger "Frida är en designer. Det ser man med en gång. Titta på henne," ny knuff, "Visst ser man att Frida är en designer?! Ja, det ser man direkt, hon ser ut som en designer". Jag blev så himla glad! Sedan sa han, "Jag kan se inom första veckan vem som kommer gå ut den här utbildningen, Frida kommer göra det, hon är en designer." Kan man få ett bättre "betyg" av sin lärare efter så här kort tid? Neee, jag är överlycklig!

Anyway, presentationen har skjutits upp tills på onsdag så jag har gott om tid att justera små saker och göra färdigt själva portfolion. Soft!


Hoppas ni mår underbart, och Stort Grattis till min allra äldsta barndomsvän Ronja. Jag hoppas du får en underbar födelsedag. Jag älskar dig.

(((Over and Out)))

1 kommentar:

Anonym sa...

Najs!! XB