söndag 3 oktober 2010

Match, häng och kärlek

Igår satt jag på Kevins pub från 18.00 till sent. Satt och gjorde reaserch om hissar, ett måste eftersom vi har ett projekt i skolan. Det första som skall betygsättas. Yay! Kul skall det bli, men mer om det senare.

Vid nio började X-factor och jag satt i baren och kollade. Bästa, mysigaste Kevin kom och kramade eller pussade på mig så fort han fick en chans mellan kunderna. Jag hade inte kunnat vara mer kär! En grym uppladdning för dagens träningsmatch som spelades hemma mot Lefkosia.

Redan innan matchen kändes det som en seriematch. Alla i laget var skärpta och väl på planen spelade vi grym fotboll trots trötta försäsongsben. Lefkosia tog ledningen med 1-0 på en klar offside. Tvivlade starkt på om domaren kunde offside regeln eftersom han blåste av varje gång det inte var offside och lät varje offside passera. Vi hittade snabbt vårat spel efter det upprörande målet och vann tillslut matchen med 3-1 efter grymt bra spel i dagens hetta. Ca 35 grader och sol. Man fick en sådan där härlig fotbollsbränna igen. Bruna knän och rött ansikte...

Nu är vi lediga i två dagar för att få vila benen lite. Imorgon har vi obligatorisk massage. Åh nej, jobbigt! Nog!! ;)

Nu sitter vi, alla goa brudar, på Kafenio i Ayia Napa och kollar fotboll på TV och dricker frappe och käkar mat. Härliga, underbara lag. Bara 28 dagar kvar till seriestart. Som vi längtar!
Vi börjar med att möta Lidra på bortaplan för att få ta emot tvåfaldiga seriesegrarna Apollon i första hemmamatchen. Känns gött! I år är det AEK´s år!

Nej, nu skall jag hänga med brudarna och sedan gå upp och mysa med min fantastiska älskling.

Hoppas ni mår bra!

Suddigt jag vet... men just nu... brudarna!


Dora & Jag

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: