fredag 27 februari 2015

Att hitta kraften

Idag måste jag få skriva av mig. 

Livet det senaste året har inte varit lätt. Igår var det 5 månader sedan pappa somnade in. Jag kan inte förstå hur fort tiden har gått och att jag faktiskt fortfarande är här. För sorgen var, och är, så tung att jag trodde att jag skulle gå under ett tag. Jag saknar honom så himla mycket. 

Jag ringde alltid pappa när det var något om fotbollen, bra eller dåligt. Papi lyssnade alltid och visste alltid vad han skulle säga eller hur han skulle peppa mig. Den senaste veckan har varit ett helvete för mig fotbollsmässigt. Jag känner mig så jäkla less på det. Jag hade verkligen behövt prata med dig nu papi! 

Jag vet inte vad jag skall göra. Jag har alltid haft sådana tydliga mål i livet, speciellt de senaste fyra-fem åren. Men nu känner jag bara "bhaaa, va fasen skall jag göra med mitt liv". Vill jag flytta hem till sverige? Jag är trött på alla low-lifes här som indirekt är en del av mitt liv fastän jag inte vill det. Vill bort. Måste komma bort. Bara en månad till i fotbollen och sedan kan jag få tänka. Jag måste orka, men vet inte hur. 

Verkar som om jag inte kommer ihåg hur man fightas. Hur man reser sig när man blir knockad? Men jag har varit knockad i fem månader nu, varje dag när jag kommer hem ifrån träningen är jag ledsen och irriterad. Så skall det inte vara. Jag orkar inte ha det så och jag vill inte ha det så. Man kan välja hur man vill leva sitt liv och jag vill vara glad. För jag är en glad själ men den blir nertryckt och trampad på, men jag kan välja att gå. Söka mig vidare. Jag har ju några erbjudanden. Men, vad vill jag egentligen? Det kanske kan bli bättre där jag redan är? Jag har ingen aning. 

Imorgon har jag möte med fotbollen för att diskutera kontrakt för nästa säsong. Jag kommer lyssna, tänka och framför allt, inte ge något besked med en gång. Inte när jag är i ett sådant här sinnestillstånd. Det kan aldrig bli bra då. Jag behöver tid att tänka och verkligen komma på vad jag vill. Annars blir det bara dåligt för alla inblandade. 

Allt jag önskar är att få vara glad och lycklig i mitt everyday life. 

Jag har kraften att se till att det blir så. Men jag behöver tid.  

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: