tisdag 15 mars 2011

Serien avslutad

Klockan är 07.03 I skrivande stund. Jag har druckit min första kopp kaffa och skall ta ut Nicos på en morgonpromenad innan jag åker iväg till college. Jag känner mig pigg, vilket är en fantastiskt skön känsla. I söndags gick jag och la mig 22.45 och igår toppade jag det rekordet med att gå och lägga mig redan 22.15. Jag jobbar så hårt med alla projekt som skall presenteras nästa vecka att krafterna tar slut redan vid åttatiden på kvällen.

Tillbaka till söndagen, innan tidig sänggång. Vi tog emot Pafia på hemmaplan I Paralimni. Matchen slutade 4-0 och helt plötsligt var serien över. Alla liga matcher är spelade och mitt AEK hamnade på tredje plats efter vinnande Apollon och tvåan Aea. Vi är nöjda. Det måste vi vara efter den katastrofala första halvan I serien. Vi hade ingen riktig plan att träna på och det kom att visa sig I matcherna. När väl planproblemet var löst började vi vinna och långsamt klättra upp I tabellen för att alltså avsluta på tredje plats. Grattis till oss!

Nu väntar Cypriotiska cupen innan vi kan få vila våra ben. Om två veckor går vi in I andra omgången och möter Lefkosia I kvartsfinalen. (I ligan har vi spelat B 3-3 och H 3-1.) Lefkosia var laget som slog ut oss I semifinalen I cupen förra året. Lefkosia var laget som fick stryk mot Apollon I finalen. I år skall det bli annorlunda. I år skall vi vinna kvarten för att möta galna Vamos I semin och krossa dem för en finalplats och, givetvis en vinst mot trefaldiga serie- och cupvinnarna Apollon.

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: