fredag 22 november 2013

Lilla Kiara och Stooora Ellie

Det har varit en rätt hektisk vecka. Jag hade min första riktiga Master Presentation i onsdags. På tisdagen var jag kolugn och kände att jag hade allt under kontroll, men så kom onsdagen och jag satt hela dagen (lektionen börjar 17.30) och kämpade för att få färdigt det sista. Det är helt otroligt hur jag fortfarande kan underestimera (heter det så på svenska?) hur lång tid allt tar. Men, jag kom i tid till presentationen och jag tycker också att det gick bra, så jag är nöjd. Vi får se när betyget kommer hur det verkligen gick. 

Att ha en deadline tar verkligen på krafterna, och jag hade massa att göra för gårdagens lektion också så ägnade hela dagen igår till det. Så idag var jag jättetrött och tog sovmorgon. Jag och Kevin brukar hjälpas åt med Kiara och Nicos på morgonen. Vi är en riktig mysfamilj på morgonen. Men idag låg jag kvar i sängen till 9.30 och Kevin fick göra allt själv. Han hade dock hjälp utav vår mega feta katt Ellie som passade Kiara en stund, haha!


Nu väntar jag på att Kiara skall vakna så jag kan bada o göra iordning henne. Sedan skall vi åka till farmor som skall vara barnvakt så att jag får gymma. (Gör ju annars det på morgonen innan Kevin åker till jobbet. Men sov ju så gott idag...) När jag är färdig där har jag massa att fixa för Nicos resa till Sverige och förhoppningsvis lyckas jag ta mig till Marita och Janne idag så dom får träffa Kiara. Marita och Janne är ett underbart svenskt par som bor här nere. Dom är så goa och jag har ångest över att jag inte åkt dit ännu. Så förhoppningsvis blir det av idag. 

Anyways, det är mulet här idag, perfekt för en myskväll hemma i soffan! Ser jag fram emot!

(((Over and Out)))


Inga kommentarer: