lördag 30 november 2013

Veckan som gått i bilder

I Måndags var jag ju i skolan och när jag kom hem strax efter åtta på kvällen så låg lillsessan och sov. KEvin hade precis matat henne. Hon vaknade en liten stund runt halv tio men somnade snabbt igen, då la vi henne i sin säng. Klockan tio i sju på tisdag morgon vaknar jag av att hon ligger och "pratar". Jag kollar klockan och tänker, "har jag varit upp o matat henne inatt?". Kollar på golvet brevid sängen men hittar ingen tom flaska o tänker att han måste ha varit uppe o matat henne. Men nej, ingen flaska brevid honom heller. Går upp och kollar kylen och där står alla flaskor vi förberedde kvällen innan. Med andra ord sov hon, för första gången, en hel natt!! Helt underbart! (Det har visserligen inte hänt igen efter det men ändå.)

Så med en utvilad mamma och pappa åkte vi till IKEA i Nicosia för att köpa pepparkakor och glögg. (Och hämta Kiaras pass, inte på IKEA förstås utan på Svenska ambassaden.) När jag drog fram kameran inne på IKEA undrade Kevin varför jag hade med mig den. "Jag måste ju ha bild på Kiaras första besök på Ikea!" Han skrattade åt mig och sa att jag var knäpp. Vadå? Hon är ju svensk och när hon får "smaka på" sina svenska rötter så skall det väl dokumenteras? (Visserligen tar jag kort hela tiden, varje dag på stackarn...)

Första besöket på IKEA

Onsdagen och torsdagen var rätt stressiga för mig då jag hade massa att göra för skolan. Tur att pappa är så rolig!

Flying baby, again!


Morbror Mikael och Kiara myser 

Denna veckan har Kiara stoppat allt hon får tag i munnen. Nallar, leksaker, händer, filtar. Och hon har lyckats lokalisera tummen. Det försöker vi få stopp på men det är inte det lättaste.

Mums

På torsdagen kom jag hem till min underbara kille och en lika underbar middag. Jag går i skolan tre kvällar i veckan och så här ser det ut varje gång jag kommer hem. Fantastisk mat och myspys. Han är verkligen bäst min kille. Det är tur at than kan laga så himla god mat annars hade jag väl svält ihjäl. Jag tycker inte det är direkt roligt att laga mat så gör alltid något snabbt.

Mysmiddag med den bästa

Kiara har börjat leka massor med sina gosedjur. Hon tar tag i dem och försöker antingen kasta iväg dem eller stoppa dem i munnen.

Kiara med alla sina kompisar

Idag blir det till att plugga hårt och förhoppningsvis komma iväg o träffa Dora och/eller Marita och Janne. 

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: