söndag 9 november 2008

Debut

Idag gjorde jag min debut i A.E.K tröjan (i tävlingsmatch...). Vi tog imot Lefkosia hemma på våran fina arena i Ayia Napa. En vacker plan, något kort gräs kanske men annars perfekt!

Mickan inledde målskyttet och sedan vi ett mål i rôva. Våran vänster back var ute på vift och en blå spelare får bryta sig in i straffområdet helt ensam, jag slängde mig men var för långsam ner och den slank förbi och in i mål. Hade jag inte varit skadad i tre veckor innan denna matchen är jag säker på att jag hade tagit den, jag brikar ta sådana bollar. Men men...

Vi var inte så bra som vi kan vara i första halvlek och skapade nästan ingenting. Stressade och spelade nästan bara höga/långa bollar. I halvlek fick vi en rejäl tillsägelse och i andra visade vi att vi har hjärta för klubben. Vi sprang mer, vi kämpade mer, vi skapade mer och vi la mer mål. Det var kanske inte jätte fin fotboll men vi lyckades lägga fyra mål till och ta våra tre poäng. Mickan la ett till mål, Sandra ett och Cleo två.

Efter matchen åkte vi till StoneGrill, ett fräsigt ställe bara fem minuter ifrån vårat hem. Där käkade vi gott och det var pris utdelning för matchens bästa spelare. Fem stycken var nominerade. Anna. Cleo. Mickan. Natta. Emina.
Cleo fick en summa pengar för bästa lirare och de andra fick också varsin summa, hälften av vad Cleo fick. En fin liten morot för att få alla att kämpa på lite bättre.

Bra dag iallafall. Nu har vi 6 poäng av 6 möjliga! Bra start på året.

Så vill jag hälsa hem till några stycken;

PAPPA: Grattis på fars dag! Önskar jag kunde vara där o ge dig en stor kram! Men jag tänker på dig här nere och längtar tills jag får se dig igen!! Min älskade coola farsa! =) PUSS

MAMMA: En stor kram till dig med. Älskar dig.

BROR & SYSTER: Saknar er så jag får ont i magen ibland. Vill bara vara med er o umgås o skratta som bara vi kan göra.

(((Over and Out)))

1 kommentar:

Carina sa...

Hej gumman! Hur kommer det sig att de andra tjerna bara skriver om sina egna privatliv och familj och vänner här hemma. Det är inte mkt om fotboll precis. Man kan ju lika gärna skippa den bloggen och bara läsa din istället. Jag är väl inte intresserad av hur deras systrar o bröder och allt vad det nu är. Dom kan väl skaffa sig en egen blogg och skriva i då precis som du gör.
Nu fick jag avreagerat mig lite för jag blev så trött på dom.
Kram på dig
Mamma