måndag 24 november 2008

Ximel

10 November till 17 November
En åker och en ny kommer. Samma dag som Grannen packat sin väska och flygit sin kos kom istället en annan underbar människa på besök. Allas vår favoritback, Ximel Bladh. Med ambitioner att bli jättebrun var det lite besvikelse att det regnade första dagen. Men det gjorde faktiskt inte så mycket. Fotbollsspelare som hon är var hon med på gymet och på alla träningar med laget. Givetvis blev Coach kär och ville ha Ximel kvar. Precis som vi ville. Men ack o ve, skola i GBG.

Ximel han ändå steka lite på stranden och vi snorklade även vid Capo Greko. Vi började hänga på nyöppnade Lounge där vi fick nya trevliga vänner, engelsmän givetvis då både jag o Ximxim älskar att briljera med vår brittiska! Haha! Ägaren Ricky, numera kallad "African sunset" på grund utav sitt röda hår, lovade ta hand om mig när Ximan åkt. Då har man fått sig en local pub då kanske? I varje fall så har jag faktiskt inte varit där något mer, bara poppat in en snabbis för att säga hej, du saknas Xim!

Samma vecka Xim var här spelade vi borta mot hmmm, jadu, något lag var det iallafall... Vi vann med 9-1 och jag satt på bänken. Jo. På träningen dagen innan drog jag till min ljumske igen. Jag var helt vansinnig. Så onödigt. Och då årets viktigaste match var runt hörnet ville inte Coach riskera något.

Veckan med Ximel var iallafall underbar. Jag hade otroligt roligt och både jag och Natta kände att lägenheten blev så tom utan dig Xim. Du vet att dörren alltid står uppe för dig när du får ditt proffskontrakt! ;-)

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: