fredag 7 november 2008

Skrivet i Onsdags

Vilken vecka! Måndag var vi lediga från fotbollen. Behandling stod på mitt schema, som det gjort de senaste två veckorna. Varje dag åker jag till Elias i Larnaca och får den bästa behandlingen som går att hitta på Cypern samt alla grekiska öar.

På kvällen åkte jag och Emina in till Ayia Napa där vi plockade upp varsin vän som steg av transfer bussen från flygplatsen.
Min älskade Granne. Jessica Alard. Som vi kramades. Äntligen har jag fått hit min första gäst! Vi åkte hem, käkade och satt på balkongen med lite vin och tjötade tills vi nästan somnade. Det var gott att bara sitta där med en gammal vän. Äkta vänner betyder verkligen allt för mig.

Tisdagen, igår - Jag åkte återigen på behandling medans Jessica följde med de andra tjejerna ner till stranden. När jag kom hem var det bara att byta om till träningskläder och åka ner till Nissestranden tillsammans med mina svenska fotbollskollegor och fotograferas av Bengan på GP. Uffe var med och frågade några sista frågor. Artikeln kommer troligtvis på Fredag hemma i Sverige - så håll utkik!

Träningen igår då, det gick ju inge bra. Antonios som behandlat mig ville att jag skulle försöka mig på att träna lite lätt tillsammans med laget. Jag hade verkligen jätte ont efter behandlingen igår och det funkade inte. Coach börjar bli nervös, första hemma matchen på söndag. Han behöver mig säger han. Vi möter Lefkosia, och dom är bra. Men jag kunde inte träna och blev istället körd till vår alldeles egna Dr. Costa Constantino där jag blev undersökt och röntgad för att vara säkra på att det inte var skelettet som skrapade i fästet… hmm.. i alla fall. Han tror att det bara är en inflammation. Mera tabletter.

Vid halv åtta tiden kom vår lagmamma Eleine och hämtade oss och vi drog in till Lefkosia och årets händelse här på Cypern. Champions Leauge match. Anorthosis Famagusta FC mot vår alldeles egna Zlatans lag Inter. Vi var en hel hög från laget som gick in tillsammans. Vilket ös det var, det syntes säkert inte på tv´n men jisses.
När Inter gör 0-1 flyger Sandra upp från sin stol och jublar högt. “jag har aldrig känt mig så ensam” sa hon efteråt. För hon var den absolut ända av de 22000 där att jubla. Vi tog tag i hennes jacka och drog ner henne i stolen och hyschade henne medans vi asgarvade. När Anorthosis gör 1-1 bryter världens jubel ut. Det är sång, det är visslingar och det är en himlans applåderande! Vad skoj det var. Matchen slutade 3-3, vilket är mycket bra gjort av Anorthosis!

Det är för övrigt Anorthosis jag hejar på här nere, dels för att dom är blåa och vita som mina älskade mesta mästare IFK Göteborg, dels för att dom spelar grym fotboll. Men mest för att dom har en sjukt grym målvakt!! Helt otroliga räddningar gjorde han igår.
Det var grymt häftigt att se en Champions Leauge match (att se INTER) live. Synd bara att Zlatan hade en dålig dag på jobbet.

Vi kom hem jättesent och jag fick bara 6 timmars sömn innan det var dags att gå upp och börja onsdagen.

Behandling igen. Idag med akupunktur med små glödande grejer på topparna. Jättekonstigt, det rök massor ifrån dem, terapi sa Elias - “andas in det bara”. Han kan verkligen allt den där. Efter behandlingen kom Koulitsa hit och vi drack lite kaffe innan jag & Jessica gick ner o hyrde en bil av Michael.

Tillsammans med Natta åkte vi till Kapo Greco. Wow vad häftigt det var!! Det är som ett öde landskap, man kan tro man är i Nevada, fast så har vi den där lilla detaljen havet också. Det var massa laguner. Vi klättrade i bergen och hittade en liten plats där vi snorklade. Ja det gjorde jag faktiskt. Hade inte en tanke på hajar för det var så vackert att jag nästan tappade andan. Undervattens bilder har vi tagit och massa fina utsiktsbilder. Dom kommer här på bloggen! Så håll utkik. Nu skall vi chilla, sedan träna. Ikväll blir det tacos och mys hemma.

Jag lever ett bra liv. Minst sagt.

Inga kommentarer: