tisdag 13 september 2011

It´s going to be worth it

Var hos läkaren imorse. Åkte hem med tårar i ögonen och väl hemma i min darlings famn grät jag en liten skvätt. "Men du visste ju om det här" sa han. Jo, jag visste nog. Jag fick samma besked som för ett år sedan. Operation behövs, och inte ens då kan de garantera att smärtan inte kommer tillbaka.

Jag skall tillbaka till läkaren på torsdag då jag skall träffa samma läkare som idag samt en annan läkare. Om han också tycker att en operation behövs blir det en fråga för mitt lags styrelse att ta upp. Läkaren säger att rehabtiden är ca 6 veckor. (Bättre än de fyra månader de sa förra året). Serien börjar om ca 8 veckor och innan dess är det finalen i Supercupen...

Sedan tänker jag, är det värt det? Är fotbollen värd det. Men så tänker jag på träningen i torsdags då jag inte alls hade ont. Hur lycklig jag var på just den träningen. Hur kul fotboll är när man kan spela utan smärta. Tänk om en operation faktiskt gör så att jag kan spela utan att få ont. Tänk om jag kan få gå en hel träningsvecka utan smärtor? En hel säsong? Fotboll är värt det!



(((Over and Out)))

Inga kommentarer: