fredag 11 september 2009

Träningsmatch nr 2. AMOK - AEK 1-4

Efter 1,5 timmas bussfärd uppför smala slingriga vägar i bergen anlände vi vid Amoks arena som låg i en liten dal i bergsbyn. Klockan var redan 20.00 och månen brann på himlen. Planen var mjuk och vi värmde upp i lugnan ro. Dagens startelva;

Amok stod imot bra i första halvlek men vi spelade runt precis som coach vill. Vi gjorde allt rätt utan just avsluten. Där stressar vi lite för mycket och väljer att skjuta då vi borde passa och tvärtom.

Natta gjorde en kanon insatts på sin nya position och tog löpningar för hela laget samtidigt som hon var en utmärkt spelfördelare. Bra Jobbat!

Coach var nöjd.

Filippia imponerade liksom Koulla, Cleo och Dia. Det var många duktiga igår.
Coach har verkligen ändrat vårat spelsätt och det ser riktigt bra ut. Vid 0-2 ledning började coach byta ut stora delar av laget och slutresultatet blev 1-4. Natta spelade 90 minuter och jag i ca 60 minuter.


Halvsov i bussen hem och var hemma runt tolv. Bara till att gå och lägga sig. Måste säga att jag älskar bortamatcher. Jag laddar bäst när jag sitter i bussen. När jag tänker efter har alla mina bästa matcher skett på bortaplan. Kanske skall jag be om att få en buss stående vid hemmaplan och sitta där någon timma innan match? Kanske är det att kräva lite för mycket.



(((Over and Out)))

Inga kommentarer: