söndag 20 september 2009

Raindrops are falling...

...on my head... *sjunger*

Förra helgen hade vi våran första dag utan sol. Det var härligt. I glädjeruset tog jag på mig en tjocktröja när jag gick ut med Nicos och fick promenera hem i min egna svettpöl. Idag har det varit mulet och vi har till och med fått lite regn. Shorts och linne är såklart på men det är gott med lite kyla. Faktiskt. Man längtar till vintern, tjocka mysiga tröjor och snygga stövlar. =)

Igår spelade vi våran fjärde träningsmatch och vann med 6-2 mot samma pojklag som vi tidigare spelat mot. Dom är starka och spelar bra fotboll. Men vi (coach) har utvecklat vårat egna spel och rullar runt bra. Natta fick göra tre mål samt passade till alla de andra tre målen. Riktigt lyckad dag på jobbet! =) Själv fick jag släppa en straff, men jag hade hela handen på den så det stör mig samt första målet jag släppte in... det skall vi inte tala om.... jag tror jag fick lite hjärnsläpp. En riktig tabbe. Men som Coach säger, "Även världens bästa målvakt kan göra ett misstag". Haha.

Han är så bra våran tränare. Från och med måndag kommer jag & Natta att träna extra mycket. (alltså tre gånger om dagen....) Coach kommer att hämta oss och köra träning med oss på planen. Straffar, frisparkar osv osv. Riktigt kul att ha en tränare som kan lägga all tid i världen!

Just nu sitter jag på Rovers Pub och kollar fotbollen. Vilken match mellan Man U och City då!! Och att IFK är uppe i serieledning då!! Men AIK möter ju ÖIS på måndag och man kan knappast räkna med att de blåröda skulle ha något att sätta emot så AIK går säkerligen upp i ledning igen. Jag hoppas Hysen blir friskförklarad och kan vara med i guldstriden! Yeye.

Ha en fin söndag kära vänner...
(((Over and Out)))

Inga kommentarer: