måndag 7 juli 2014

Förändring av Bakdelens placering

Svenskar är så underbart knäppa! I mitt major project som jag jobbar på nu i min masters utbildning så skall jag designa för långliggarna i Ayia Napa. Långliggarna är alltså äldre svenskar, pensionärer, som kommer till Napa i oktober och stannar till april. De har sin egna lilla community här på ön och de är hundratals. De flesta är underbara. Iallafall, jag googlade alltså "Långliggare Cypern" och hittade följande insändare till SMHI som jag tycker är störtskön! 


Väderkarta över Europa OCH CYPERN

Hej SMHI!
Vi är ett antal långliggare, som övervintrar i östra medelhavsområdet (bl a Cypern). Vi har tillgång till svensk TV och följer där väderprognosen över Europa.
VARFÖR STÅR METEROLOGEN MED BAKEN MOT VÅRT OMRÅDE NÄR EUROPAKARTAN VISAS?
Är det en slags demonstration mot oss, för att vi flyr vintern? Han kan väl för sjutton stå till vänster i bilden! Det gör norska meterologer sägs det, men jag vägrar att titta no norsk TV när jag betalar för svensk!!!!!!!!
Vi ser med nöje fram mot en förändring av bakdelens placering.
Fy på dem!
Inskickat av Lars Risberg


Jag visade insändaren, skrattandes, till min pappa som genast sa "Ja men va bra att någon säger ifrån! Jag vill ju alltid titta vad ni har för temperatur här och dom står alltid med baken i vägen!" Haha! Sjukt skoj! Tycker det är underbart vad folk lägger sin energi på! Heja Lars!

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: