måndag 7 juli 2014

Lär dig lite vett, Gubbjävel!

Igår morse när jag var ute med Nicos på promenad och Kiara satt nöjd och glad i sin vagn blev jag helt plötsligt förbannad. På trottoaren står en flashig BMW. Jag tvingas alltså gå ut på vägen med vagn och vovve för att ta mig runt. Det här är inget ovanligt här på Cypern. Cyprioter är sämst i världen på att parkera. Som ett exempel kan sägas så här, när jag under första året här frågade våran lagmamma när hon skulle sluta röka fick jag följande till svar; "When cypriots learn how to park". Med andra ord aldrig. 

Men tillbaka till promenaden. Mitt emot bilen sitter det en man och dricker sitt morgonkaffe på sin lilla uteplats så jag frågar om det var hans bil. Javisst var det hans. "Tycker du att det är rätt att jag måste gå ut i vägen med min bäbis då?" frågade jag. När han svarar "yes" och nonchalant rycker på axlarna blev jag vansinnig. Vilken ignorant gubbjävel! Jag är ju inte direkt den som håller mig lugn när jag blir riktigt arg så jag halvskrek till honom att jag borde "key his car", alltså repa hans billack med nyckeln, varje gång jag går förbi. Han satte fingret mot sitt hvud som för att göra du är dum i huvudet tecknet men jag kunde inte bry mig mindre. Lär dig lite vett gubbjävel!  

Random bild som passar in...

Så imorse gick Kevin upp innan jag hunnit ut, Kiara stannade därför hemma med honom och jag och Nicos gick den vanliga vägen ner. Till min förvåning hade gubbjäveln parkerat bilen på vägen så att trottoaren var fri och gångvänlig för galna mammor som jag. Jag log stort för mig själv och tänkte "Ha!" Jag är fan en power woman. Kanske tänkte han till och insåg att jag faktiskt hade rätt, eller så blev han bara rädd att han skulle hitta en stor fet repa längs hela sidan av bilen. Troligtvis berodde den nya parkeringen på det sistnämnda. 

(((Over and Out)))


Inga kommentarer: