måndag 11 juli 2011

Semesterns fortsättning

I lördags firade vi ju alltså Nattas semester. Det har nog alla förstått vid det här laget. Så efter 6 timmar i solen åkte jag hem och vilade lite. Sedan blev det helt plötsligt väldigt stressigt att göra iordning sig så att jag hann bli klar tills det var dags att åka hem till Natta och förfesta.

Vi delade på 3 burkar kopparbergs cider och skrattade galet mycket samtidigt som vi gjorde iordning oss. Det var en riktig grymme förfest!


Natta: "Strike a pose"

Frida: "Tadaa??"

Efter ett tag tog vi taxi in till Napa där vi började med att gå runt och hälsa på folk vi känner i barer och klubbar till höger och vänster. Sedan blev det en snabb drink inne på Grabbarna Grus innan vi gick till Rock Garden och mötte Dora med pojkvän Antonis.

Vi satt vid ett runt barbord mitt inne i Rock Garden och tjötade. Det var jättenajs och vi hade skoj. Efter en stund kom våran tyske vän Frank med en polare och gjorde oss sällskap och precis när vi satt och pratade om att gå vidare kände jag hur allt började snurra. Jag han tänka snabbt för mig själv "herregud vad full jag blev helt plötsligt" innan, enligt Frank, mina ögon rullade upp i huvudet och jag ramlade framåt och slog ansiktet i bordet innan jag föll ner på stenmarken under oss.

Jag hade svimmat.

Jag vaknade upp med oroliga och smått panikslagna ansikten ovanför mig och fattade ingenting. Jag mumlade något om att någon hade puttat mig men får till svar att "nej du svimmade". Helt plötsligt känner jag att jag måste spy. Jag kastar mig ut ur Rock Garden och spyr på marken. Personalen får upp mig i en stol där jag får sitta still och dricka cocacola.

Jag var så jäkla rädd. Jag är rädd. Det var som om någon bara stoppat tiden, gett mig en käftsmäll, lagt mig på marken och sedan startat tiden igen. Jag fattade ingenting och min läpp och haka värkte som fasen. Fetingläpp efter det!

Natta tog med mig till Kevin som precis slutat jobba och körde Natta hem innan han tog mig till sjukhuset. Där konstaterades att jag ätit och druckit väldigt dåligt under dagen. Att jag bränt mig rejält i solen som jag vistats i alldeles för länge hjälpte ju inte heller. Lite alkohol på det och tadaaa, solstingen slår till.

Det var inte det att jag inte ville äta, jag glömde bara, eller prioriterade det inte. Lesson learned. Äta bör man... dricka massa vatten bör man... speciellt när man bor i ett sådant här varmt land. Ett misstag jag aldrig gör om!

Kvällen var helt grym, fram tills den lilla händelsen! Så tackar för semestern Natta, jag ser fram emot din nästa! Nu skrattar jag rätt gott åt "någon puttade mig", vadå försvarsmekanism att bevisa att man inte fylleramlat?!! Hahaha.


(((Over and Out)))

Inga kommentarer: