lördag 27 augusti 2011

Att vara geni på kvällskvisten

Efter träningen igårkväll var jag riktigt trött. Efter en promenad med vovven, en dusch och lite käk satt jag och kollade på Vänner när Kevin kom hem. Vi tjötade om hur vår respektive kväll har varit när jag kom in på en hel del viktiga funderingar.

Vem bestämde att tex en gardin skall heta gardin? Vem sa att Hej är något man borde säga när man hälsar? Vem döpte högen med vatten på marken till pöl? Vem skrev ordlexikonet?

Och den tanken följdes av: Jag kan också hitta på ord! Bluklury! Det är en stolstyp! “Vill du sitta I soffan eller tar du blukluryn?” Nå, vart skickar jag då det ordet för att få in det I lexikonet? Och vem kan neka mig att det går in I lexikonet?

Shut up, sa Kevin någonstans här innan jag han utveckla mina funderingar ytterligare. Men då undrade jag ju varför det heter shut up? Borde ju heta shut down, eftersom man stänger munnen om man ska vara tyst…

Det jobbiga idag är att jag vet att jag hade så många fler brillianta frågeställningar som jag skulle ta itu med idag, men jag kan inte komma på vad det var. Det är väl så med oss geniér, snilleblixtrana och de världsomvälvande teorierna kommer vid de uddaste tillfällena, som när man skall sova och inte har papper och penna intill sig.


Einstein, en ganska bra tänkare, nästan lika bra som mig...


(((Over and Out)))

Inga kommentarer: