tisdag 16 december 2008

Dagen i bilder

16:e December, det betyder att det är åtta dagar kvar till julafton. Och vad har jag & Sandra gjort idag? Jo vi gick upp vid nio, tog en taxi till Paulina, vår fyssio i Paralimni. Fick lite skön massage i nacke o rygg eftersom jag är så fruktansvärt stel. Sandra fick benen uppmjukade. Efter det körde Paulina in oss till Paralimni centrum där vi strosade runt en stund, köpte en latte och vandrade hemåt. Tog bara dryga timmen. Gött att veta. Kan man promenera dit när man är shopping sugen! ;-) (jag vet mamma, jag skall spara...)

Väl hemma då. På med shorts och linne. En filt, två kuddar, datorn med go musik och upp på takterrassen och steka. Nämnde jag att det är 16:e December. Livet är soft!!! Vi sitter alltså här nu i skrivandes stund och har det för J***A gött helt enkelt. Man klagar ju inte.

Sedan måste jag ju berätta om gårdagen. Det blev ju äntligen ett besök på den japanska restaurangen. Vilken kväll! I loved it! Det var en underbar kväll. Det är som barbord runt en köks ö. Så står kockarna där inne och lagar maten framför en. Dom var helt galna, kastade ägg upp i luften som dom fångade i hattarna och spexade och höll på. Dom hackade grönsaker fortare än blixten och hackade dom så att dom flög iväg så skulle man fånga dem i munnen! Haha. Ja det var liksom en måltid med show kan man säga. Och jag fick äntligen käka sushi! Till förrätt! California rolls! Min favorit. Till huvudrätt blev det banan inlindad i kyckling (!) med curry sås och ris till. Något av det godaste jag ätit! Efterrätt var det inte tal om. Jag var proppmätt. Efter det blev det film och sova. En lyckad kväll minst sagt.

Ikväll har vi träning, får se vad dom säger om söndagens match. Den har jag inte berättat om va?! Vi vann. Vi slog två rekord. 1= Största vinsten i cypriotisk historia. Vi vann 30-0. 2= Flest mål av en och samma person i en match. Sandra la 12 mål! Och annat att nämna var ju: En målvakt la mål. Jorå Serra. Ett mål tryckte jag in på ett riktigt najs skott rätt i krysset! Gissa om jag var lycklig!!! *Nöjdminen*.

Så kan vi avsluta inlägget med ett riktigt najs kort på mina snygga adidas från sleek series... taget uppe på taket idag...

(((Over and Out)))

1 kommentar:

Carina sa...

Åh herre gud, vad kan man säga om den matchen annat än grattis.
Puss på dig