fredag 26 december 2008

Svensk Jul

Julafton började med att jag, Natta & Emina åt grötfrukost tillsammans. Lite promenad med vovvarna och sedan var det dags att åka till träningen som flyttats till morgonkvisten så att vi skulle kunna fira vår jul. Eftersom det regnat i tre dagar tränade vi i en inomhushall. Ungefär som Gunillse hallen fast 5-a-side. Det var galet roligt.

På väg hem stannade vi vid vägkanten intill Orfanides (mataffären) och släppte av Mickis och Natta för sista inhandlingen av julmaten. När vi skulle köra ut så smällde det. Vi blev påkörda av en bamsestor Porsche. Jag som inte hade något säkerhetsbälte på mig och hade fullt upp med att hålla Nico still flög framåt och jag kände med en gång att det gjorde galet ont i nacken och ryggen.

Medans Emina och Mickan ordnar med försäkringspapper och ringa bossen osv promenerar jag & Sandra hem med hundarna. Hela tiden värker det. När jag kommer hem kunde jag bara lägga mig på mage och ligga blixt stilla. Smärtan var total.

Eleni kom och hämtade mig och tog mig till sjukhuset där jag spenderade hela dagen fastspänd på en bår med nackstöd o allt. Jag fick klaostrofobi och skrek att dom skulle lossa mina ben. Dom gjorde det till slut men förbjöd mig att röra på mig. Röntgen hade visat något på min ryggrad. Det är ingen fraktur. Men vad det är vet dom inte. Efter undersökningar visade det att det inte är på grund utav det som jag har ont. Musklerna som går längs med ryggraden har sträckts ut. (Eller nåt?) En mega stor spruta i skinkan och jag fick åka hem. Halvt drogad och med en påse tabletter.


Väl hemma möts jag av fantastisk julstämning. Tjejerna hade gjort det så mysigt och hela laget var där. Vi åt god svensk julmat och lyssnade på tip-tap tip-tap... Det var en fantastisk kväll trots smärtorna i ryggen. Vi spelade massa kort och drack glögg och käkade skumtomtar. Det blev en bra jul ändå! Singstar sjöng vi med. Det lät, hmmm, låt oss bara säga så här - det är en himla tur vi inte har grannar just nu!!!

EN RIKTIGT GOD JUL BLEV DET. MEN JAG SAKNADE FAMILJEN SÅKLART. Men min Nattamo tröstade mig. Hon är bra min roomie.


Sandra & Jag

Singstar på kvällen

Jag & Skevi


Gola & Harulla

Redo för svensk mat

Maten

Så här såg det ut utanför balkongen när vi gick upp på julaftonsmorgon!

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: