måndag 1 december 2008

Shopping

Måndag morgon. En ny vecka har alltså börjat. Och vilken start sedan då! Först om gårdagen; Match borta i Frenaros mot Aekara . En såkallad hatmatch. På läktaren satt andra lag och skrek som dårar. A.E.K är hatade. Varför? För vi är bäst, vi är den klubben som har bäst sammanhållning i laget och bäst ekonomi. Vi blir totalt bortskämda med A.E.K grejer och middagar och gud vet vad… Klart det sticker i ögonen på andra spelare i andra klubbar.

Men just denna matchen var speciellt känslig. Bästa vänner och syskon till tjejer i mitt lag satt på läktaren och skrek glåpord. Helt sinnessjukt. Jag stod i första halvlek, spelade mittmitt (!) i andra. Vi vann med 11-0. Vi stod kvar på planen ett bra tag och stretchade och sjung A.E.K sånger och gick sedan i samlad trupp in mot spelaringången under läktaren. Ingen fick gå själv, på grund utav risken för slagsmål. Vi blev snabbt inhysta i omklädningsrummet där vi blev kvar tills hela arenan tömts. Det var det konstigaste jag varit med om efter en match!

Men det har sina anledningar, förra året blev en av mina lagkamrater sparkad i huvudet och lyckades med rena turen ta sig därifrån. Världens slagsmål hade brutit ut mellan supportrar. Vi fick ju höra allt detta när vi först kom till Cypern, men man trodde väl inte direkt på att det skulle gå så hett till. Vi kom i alla fall iväg utan några problem. Efter en middag tillsammans på Liquid i Ayia Napa åkte vi till vår hemma stadio och kollade när vårat herrlag spelade lika.
Kvällen var relativt lugn, några öl hemma på balkongen och sedan sängen.

Idag vaknade vi tidigt och åkte till Larnaca för massage. Fika tillsammans med Xenia och Kola sedan shopping! Jag köpte de hetaste adidas dojorna någonsin! Ett par lila ur “sleke series” med silvriga stripes. Kärlek vid första ögonkastet! Och äntligen hittade jag ett par solglasögon som jag älskar. Ett par Police. (Dom är faktiskt unisex så det är inte bara Beckham som kan ha dom). Dom är döläckra och jag vill aldrig ta av mig dom! Fyra par strumpor och ett par örhängen senare var jag nöjd.

När vi kom hem var det lite krubb i kistan som gällde, sedan åkte jag, Emina o Sandra o handlade käk. Där träffade vi en svenska som hjälpte Emina hitta bakpulver, vaniljsocker o ja, allt man behöver till julbaket... =)

Min roomie har åkt med några tjejer i laget för att bowla, jag orkar inte följa med, utan skallnjuta av en lugn o ensam kväll hemma, det blir faktiskt inte så många sådana...

(((Over and Out)))

1 kommentar:

Carina sa...

Hallå eller!!!! Det verkar ju livsfarligt att spela där nere. Har du tänkt över det här ordentligt??? Vad händer om ni möter dom här stollarna ute på stan?? Känner folk igen er?? Usch, jag blir ju orolig.
Puss o kram på och ta det försiktigt.
Mamma