onsdag 17 december 2008

Nyheter

Igår kväll var jag som sagt hemma hos JessyPessy. Käkade lite mat efter träningen och sedan bäddade vi ner oss i sängen och kollade film. Det var mysigt värre. Så imorse - hände det - jag gick ner till affären för att köpa lite mjölk och bröd. Där fanns den, aftonbladet från söndagen den 14:e December. Till ett kanonpris. Not. Men jag köper den.

Kaffe och macka på ballen och tidningen uppslagen. Kan det bli bättre? Jag har alltså inte läst nyheter sedans jag var hemma i Sverige. Vadå inte ha en aning om vad som händer i världen?

Saker som jag njöt rejält av i sporten:
  • Att Frölunda ligger fyra i elitserien. (Go on Indians!)
  • Lasse Anrells "Floskel Toppen" tex, "Pressad Scolari känner ingen press - sportal.se - Mycket klargörande". Eller: "Djur lider i onödan på slakterier. Stressen kan leda till att de måste avlivas. SVT-text. Det var illa.". (Hahaha... )
  • Banks krönika om Petter Hansson i Rennes. (Jag gillar Simon, han är bra han.)

Och i icke-sporten tyckte jag det var underhållande med nyheter som:

  • Tunga toalock kan skada snoppar. Ca 250 knattar i Storbrittanien har mer eller mindre blivit avsnoppade i år då toalocket fallit ner. (Man skall tydligen skippa keramik- och trälock. )
  • Tjuvar stal 20 kilo gröt och bet vakt. (Why I wonder - ingen mat i skafferien?)
  • Pirater fångades i Adenvikem. (Vart ligger det, och hur blir man pirat?)
  • Bilden på brandmannen Greger från Nile City 105,6. (Minnen och gapskratt)
  • Hälge. (Sparas alltid till sist, de få gånger jag plockar upp en tidning.)

Något som inte var lika trevligt att läsa var följande;

POLISERNA SOV - DÅ LYCKADES MÖRDAREN FLY

Dömdes för mord på svenska 1993
När poliserna sov rymde den livstidsdömde dubbelmördaren genom fönstret.
Nu fruktar hela Cypern för svenskmördaren Antonis ”Al Capone” Kitas, 42.
– Han försökte skjuta ner en polispatrull som skulle gripa honom, säger en polis.
I juni 1993 våldtogs och mördades en svensk 28-årig tvåbarnsmamma.
Hennes sargade kropp hittades på en soptipp utanför huvudstaden Nicosia.
Chaufför erkände
Gangsterledaren Antonis ”Al Capone” Kitas, 42, dömdes till livstid för mordet sedan en taxichaufför som deltagit i dådet erkänt vad de gjort.
Mannen är ökänd som sexbrottsling och har tidigare dömts för att ha våldtagit en svensk turist.

Hela artikel kan ni läsa HÄR.

Nu undrar jag bara. Var är alla oroliga sms? Telefonsamtal kanske? Varning för mördaren?? Nähä.

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: