torsdag 11 december 2008

En vecka

Länge sedan sist. Sorry about that. En vecka för att vara exakt. Jag skall försöka sammanfatta.
Torsdagen var lugn o skön. På fredagen var jag ute med Jessica och hennes polare Sofia. Medans jag drack vatten blev alla allt mer runda under fötterna. Jag fick mig allt några goa skratt. Speciellt när vi mötte upp tre polare som är här och jobbar för Brittiska militären. Den ena var plaske blöt efter att ha vunnit ett vad om att hoppa i en pool först. Den andra sjöng bara hela tiden och den tredje försökte sitt hårdaste för att charma Sofia. Kort och gott. En rolig kväll!

Lördagen spenderade jag med en kompis. Tog det lugnt och bara chillade. Var ute och käkade lunch på en pub på gatan. På kvällen var vi med laget och åt. Uppladdning för söndagens hårda match mot Vamos.

Söndagen då, jag vaknade med en sådan underbar känsla. Jag kände mig så laddad. Efter en grymme uppvärmning var jag redo att visa vad jag går för. Och thank you God, jag gjorde en kanon match. Kunde inte gått bättre.(jo jag hade kunnat hålla nollan...) Men det var så skönt. Vi vann 4-1. Underbart.

Söndagkväll - våran "lördag"
Söndagar innebär att vi får festa. Eftersom lilla Olga fyllde år var hela laget bjudna hem till henne på 16 års kalas (!). Med mammaOlga i köket och pappaOlga vid grillen lassades maträtt efter maträtt fram. Vi åt massa goda cypriotiska rätter och dansade på balkongen och kollade på uppträdanden av Xenia och Gola. Lagets clowner. När det började närma sig natten åkte vi in till Jasmin Inn i Ayia Napa och festade loss. Jag dansade från det att vi kom dit tills vi satte oss i bilen och åkte hem. Galet rolig kväll. Vi firade även Mickan med tårta och sång på tolvslaget. Grattis på 21 års dagen baby!

Måndag var enbart chill. Kollade på film med en kompis och somnade tidigt. Tisdagen var chill, träningen gick sådär, hade för ont i ryggen.

Onsdagen fick jag knäckt min rygg och god massage av Paulina i Parralimni. Hon var kanon bra och jag var helnöjd. Åkte hem där Jessy väntade och vi bakade lussekatter. Riktigt najs. Efter tränigen igår hittade jag och Natta en kanal som visade fotboll. Vi har aldrig haft den innan så vi var galet nöjda när vi mumsade på pepparkakor, lussekatter och drack glögg inhandlad på IKEA i Nicosia.

Idag var jag o Natta uppe med tuppen. Tog en joggingtur längs med havet. Sedan var det lite teknik träning på den lilla planen vid Karas.

Jag skall snart åka till Ayia Napa och möta Jessica och käka Sunday Roast på en engelsk pub som är jättemysig och som serverar sunday roast alla dagar. Har inte käkat det sedans jag var i England i sommras. Mumma för magen.

Så, hörde det snöar i Göteborg. Galet...

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: