lördag 20 december 2008

Julkänsla

20:e December redan. Det är inte klokt. Jag måste erkänna. Julkänslan har infunnit sig och med den kom även hemlängtan. Jag önskar så att jag fick vara med min familj på julafton. Tanken var ju att jag skulle åkt hem imorgon kväll. Det gör ont i hjärtat. Men men. Jag har matcher att spela. Ett jobb att sköta.

Jag är säker på att julen kommer att bli underbar ändå. Idag var vi i Nicosia. Igen. En tripp in på IKEA. Igen. Där inhandlades massvis med pepparkakor, sill, svenskt godis och glögg. Till min glädje fann jag även julmust! Det blev två små 50 cl flaskor (dom var inte billiga) samt en för att avnjuta direkt! Alltså, jag vet inte hur jag skall kunna beskriva känslan som for genom min kropp när jag öppnade korken och lukten nådde mina näsborrar (poetiskt värre)!! Det var jul jul jul!!! Särskilt gott var det inte (för erkänn, julmust är inte det godaste) men det smakade HEMMA! Det smakade SVERIGE! Det smakade JUL!

Vi har bjudit in hela laget att fira jul med oss på Onsdag. Så det blir mycket mat som skall lagas. Jag håller på att l***a ner (olagligt) Kalles Jul så jag har tro på att det kommer bli bra.
Nu skall jag & Natta laga potatismos o köttbullar med tillhörande svennesås. Kan det bli bättre?
Så när detta läggs ut på internet sitter jag nöjd o glad och redo att prata med vänner i svea!

(((Over and Out)))

1 kommentar:

Carina sa...

Hej lilla hjärtat! Har du varit inne på Recept.nu och kollat. Där finns säkert rec på både potatissallad, rödbetssallad, janson och en massa andra goa grejer. Skicka ett sms annars så skriver jag in det på din mejl.
Puss på dig
Mamma