lördag 13 december 2008

Glad Lucia

Klockan 06.00 steg jag & Natta upp i morse. Det var verkligen i ottan må jag säga! =) Det är ju Lucia idag, så trevlig lucia på er! Bara för att man bor på Cypern betyder inte det att man inte vill se Luccetåg och höra ljuvliga julsånger. Som tur är har jag ju min älskade Jessy som gett oss biljetter till Fritidsresors luciatåg. Det var glögg (stark som tusan) och goda pepparkakor...

Jag & Natta redo att gå till Luciatåget med blinkande näsor!


Fritidsresors duktiga reseledare. Jessy är tomten längst till höger.


En stolt frida med sin tomte

Bästa Vänner - Alltid.

Ursäkta att några bilder kom på sniskan, glömde redigera dem innan jag la in dem. Men ni ser ju...

Här lyser solen och himlen är blå, som det brukar vara då. Men det är faktiskt kallt. Mellan 15-20 grader på dagarna. SÅ nu går vi runt i våra stora plöffsiga AEK jackor. Dom är underbara.

Idag har vi inte mycket på agendan. Men jag tror tjejerna skall iväg på cirkus. Jag skall ut o käka med lite andra kompisar. Japanskt. Jag har saknat sushi.

Anyways, som det ligger till med julfirandet just nu ser det ut som om vi kommer stanna här. Vi har delat upp vem som skall göra vad i julkoket... jag tar potatissallad (mamma, jag behöver ditt recept, din är så go) och så skall jag nog göra janssons tydligen... (mamma - hjälp!!!). Sandra tar på sig att koka potatis. Haha! Det känns som om det kan bli rätt mysigt med jul här ändå.

Det positiva med det är att jag kan få hela två veckor i Svea i mitten av Januari istället! TVÅ VECKOR!!! Men vi får se, inget är klart, jag kanske står där i ankomsthallen på julafton och huttrar...

Anyways... Familia - I love you

(((Over and Out)))

1 kommentar:

Carina sa...

Oh snälla nån. vilken potatissallad menar du? Skall det vara med eller utan majonäs? Tills vidare kan jag ju skriva ner rec på Jansson. Skickar den på din mejl.
Puss på dig
Mamma