torsdag 22 december 2011

Esteban Elvarado

Sitter och dricker mitt morgonkaffe och läser Aftonbladet på nätet. Stor nyhet om Esteban Elvarado som är AZ Alkmaars målvakt. Som överskrifter står det "Målvakten sparkar fotbollshuligan". Precis under står en mindre rubrik "Stängs av på livstid". Självklart går jag in o kollar bilderna först och blir rasande över tanken på att målvakten aldrig skall få spela fotboll igen pga en jäkla nöt som springer in på planen.

Sedan läser jag den faktiska artikeln och inser att det är supportern som blir avstängd.


bild från aftonbladet.se

Bilden ovan ser ju inte allt för bra ut men om man kollar bildserien så kan jag med stösta säkerhet säga att jag nog hade reagerat exakt likadant. Tro fan man sparkar tillbaka när en galning kommer inspringande på planen. Fatta adrenalinkicken som måste slå in när man inser att man helt plötsligt är under attack. Det är väl en männsklig reaktion att reagera som Alvarado? Okej, jag tror starkt på att man aldrig skall sparka någon som redan ligger, tror starkt på att man inte skall sparka någon alls. Men. Det finns undantag. Tycker nästan att målvakten borde sparkat ner domaren också som gav honom ett rött kort (!!!).

Nej, nu får jag sätta fart, det var alla nyheter jag hann med idag. Dags att göra sig redo för college! Har aldrig haft så lätt för att gå upp ur sängen som jag har nu, köra biiiiiiiil lockar!



(((Over and Out)))

Inga kommentarer: